Tuesday, 28 June 2011

ujian datang nya dari ALLAH S.W.T

ok assalamualaikum kawan2 semua..amacam hari nie sihat tak??
aku harap2 korang sihat la ea..ok!!hari nie aku nak update pasal ujian ini datang dari ALLAH S.W.T..
ALLAH S.W.T menciptakan kita di muka bumi nie adalah bukan untuk bersenang lenang..tapi ALLAHmencipta kan kita adalah untuk mentaati kepada nya dah mengikut segala arahan nya dan meninggalkan segala larangan nya...sebab tu lah kadang tu ALLAH S.W.T memberi kita ujian untuk melihat sejauh mane keimanan kita kepada nya..

oleh itu kita semua nie jangan la selalu mengeluh ketika ALLAH memberikan kita ujian..sebaliknya kita haruslah tabah menhadapi nya dengan mudah..mungkin ALLAH memberi kita ujian ini ada hikmah disebaliknya..korang semua sudah tentu biasa diterima ujian dari ALLAH S.W.T adakah korang semua hadapi dengan tabah kalau korang hadapi nya dengan tabah insyallah korang akan senang di dunia dan di akhirat nanti insyallah..

dan jangan la korang bersedih ketika ALLAH S.W.T memberikan ujian kepada rakan2 semua..rakan2 semua seharusnya tersenyum apabila diterima ujian darinya dan hadapi nya dengan tenang..dan cuba cari jalan penyelesaian..insyallah rakan2 semua akan boleh hadapinya dengan mudah..
dan jangan la selalu bersedih kerana sesorang keran kesedihan anda itu tidak akan kemana..
cuba la banyak istigfar banyak2 ea kawan2..ingat la bahawa di mana kita berada ALLAH S.W.T akan sentiasa berda disamping kita dan ia akan menolong kita..kerana ALLAH S.W.T itu maha pemurah dah ALLAH itu maha adil..

hadapi la ia dengan mudah jika kesedihan itu melanda diri kawan2 ea..dekatkan la diri dengan ALLAH ea..
insyallah ALLAH sedia membantu kawan2..
ok la dah macam ustaz la pulak aku nie..
sory la kalau ayat aku agak terabur..
maklum la BM kurang sikit la..haha..
dan aku mintak maaf ea kepada semua rakan..
ok assalamualaikum..
bye..

No comments:

Post a Comment